Wij hebben je mening nodig

Je behandeling tijdens Corona

Interessante links

Corona tips & troost

Hoe krijgt de cliëntenraad informatie?

Cliëntenraad Arkin heeft hier verschillende manieren voor:

  • Locatiebezoeken
    Vrijwilligers van de cliëntenraad gaan op locaties waar cliënten van Arkin zijn opgenomen op bezoek en gaan met de cliënten in gesprek. Er wordt gesproken over verschillende onderwerpen zoals het eten, hoe de verpleging en andere hulpverleners met de cliënten omgaan, de sfeer op de afdelingen enzovoorts.
  • Organiseren van cliëntenpanels
    Cliëntenpanels zijn gespreksgroepen waar wordt gesproken over een bepaald onderwerp. De cliëntenraad heeft mensen die getraind zijn in het bevragen van groepen (ex-) cliënten. Cliënten van Arkin worden door de cliëntenraad uitgenodigd om deel te nemen aan zo’n cliëntenpanel. Er wordt dan gesproken over een bepaald thema waarover de cliëntenraad meer informatie wil hebben. Een onderwerp dat de cliëntenraad onlangs heeft behandeld in een cliëntenpanels was de overgang van cliënten uit een FACT team naar de BasisGGZ. De informatie die uit zo’n panel komt wordt dan weer besproken met het management en de cliëntenraad kan dan met de uitkomsten van zo’n cliëntenpanel vertellen wat er goed gaat en aanbevelingen doen voor zaken die verbeterd kunnen worden.
  • Enquêtes in de wachtkamer en digitaal
    Bij enquêtes wordt er aan cliënten in de wachtkamer gevraagd om een vragenlijst in te vullen over een bepaald onderwerp. We houden op onze website ook regelmatig digitale enquêtes. Deze vragenlijsten worden op de informatieschermen in de wachtkamers aangekondigd.

De uitkomsten van al deze informatie worden gepubliceerd op onze website en in de magazines van de cliëntenraad.

“De Cliëntenraad maakt zich sterk voor de autonomie, zelfbeschikking en kwaliteit van leven van cliënten van Arkin”
ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2020 Cliëntenraad Arkin - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin